Poznaj Łukasza – Trening dla koszykarza

Trening siłowy dla koszykarza
Poznaj Łukasza

Łukasz to koszykarz z wieloletnim doświadczeniem. Aktualnie gra w Superlidze Koszykarskiej Ligi Biznesu w zespole Eurobasket i trenuje pod moim okiem.

Prowadzimy długotrwałą współpracę nastawioną na maksymalne rozwinięcie potencjału Łukasza. Poniżej znajdziecie krótki opis periodyzacji jaką zastosowałem. Zapraszam też do obejrzenia krótkiego podsumowania naszych treningów.

PS: Nie zgadniesz ile ten gość ma lat!?

Periodyzacja treningów
Podział na okresy treningowe

Większość koszykarzy, która do mnie przychodzi, chce poprawić dynamikę, wyskok, zwrotność, niektórzy siłę. Ostatecznie do tego dochodzimy, ale żeby wszystko robić bezpiecznie, a efekty były długotrwałe, zaczynamy od podstaw.

Okres ogólnorozwojowy

Zaczynamy od okresu ogólnorozwojowego, gdzie szczególny nacisk kładę na przywrócenie poprawnych zakresów ruchu i wzmocnienie mięśni core. Jest to fundament przyszłej pracy i jej efektów. W tym czasie uczymy się również poprawnej techniki ćwiczeń jak martwy ciąg, przysiad czy kb swing.

Okres siły maksymalnej

Następnie przechodzimy do okresu budowania siły maksymalnej, w którym znajdujemy się obecnie. Okres ten trwa od około półtora miesiąca z dwutygodniową przerwą wakacyjną, i niebawem będziemy go kończyć.

W tym czasie Łukasz zrobił konkretny progres w siadach (z 50kg do pierwszej stówy w życiu za tydzień!) oraz w martwym (którego nie robił wcześniej, do również przewidywanej stówy w przyszłym tygodniu).

Oprócz ćwiczeń stricte siłowych jak wszelkie wyciskania, wiosłowania, wcześniej wspomniane siady i martwe, wplatałem w treningi elementy dynamiki jak np. kb swing, wall smash, wyskoki jednonóż z nogą na ławce czy rozgrzewka na skakance. Przecież nie chcę zrobić z Łukasza powerliftera, tylko kozackiego koszykarza 😉

Co dalej?
Plan na przyszłość

Okej, brzmi spoko. Ale co dalej? Lada moment przechodzimy do okresu dynamiki i mocy. Wrzucimy zdecydowanie więcej ćwiczeń plyometrycznych typu jump squaty, wskoki na skrzynie, przyspieszenie pierwszego kroku czy drill na defa. 

Oczywiście z planu nie wylecą ćwiczenia siłowe, chociaż będzie ich zdecydowanie mniej. Po prostu zmienimy obciążenie, ilość powtórzeń i dynamikę ich wykonywania.

Poza tym, pojawi się więcej ćwiczeń specyficznych naszej dyscyplinie. Mam na myśli trenowanie zbiórek, podzielności uwagi, rozdzielności kontroli obu rąk, czy zwiększanie pola widzenia.

Jeśli interesuje Cię progres Łukasza, śledź sociale Hantle i Gary. Na pewno go się jeszcze zobaczysz!

łukasz-trening-siłowy-koszykarz
[Głosów:1    Średnia:5/5]
Mateusz Kołtunowicz
Z wykształcenia psycholog, z zawodu trener przygotowania motorycznego, a w sercu koszykarski świr jakich mało. Przywiązuję ogromną wagę do rozwoju i przekraczaniu własnych granic.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *