PRZYGOTOWANIE MOTORYCZNE I SKILLSY BOISKOWE

Treningi dla Warszawskich Koszykarzy

Witam wszystkich pasjonatów koszykówki! Jeśli szukasz ukrytej drogi prowadzącej na kolejny poziom to trafiłeś idealnie. Kosz to coś, czym żyję każdego dnia.

Na co dzień, poza graniem w trzech ligach, zajmuję się przygotowaniem motorycznym koszykarzy i prowadzę indywidualne treningi koszykówki – również dla początkujących.

W czym mogę Ci pomóc?

W wielkim skrócie grać lepiej w kosza. Składają się na to dwa przenikające się aspekty – przygotowanie fizyczne i umiejętności koszykarskie. Z moimi podopiecznymi przeważnie zaczynamy od treningów koszykarskich na siłowni, a z czasem dokładamy te na boisku.

treningi koszykarskie na siłowni
Przygotowanie motoryczne

Jak skakać wyżej i biegać szybciej? Trzeba trenować, proste. Na szybkość, dynamikę i wyskok – o które pytacie najczęściej – składa się cała masa cech i umiejętności m.in. siła, szybkość skurczu mięśni, stabilizacja czy sama technika biegu oraz wyskoku.

Trochę więcej na ten temat znajdziecie w artykule o korzyściach treningu siłowego dla koszykarzy.

 

Na czym polega przygotowanie motoryczne koszykarzy?

Czyli pare słów o tym jak zrobię z Ciebie atletyczną bestię

Na pierwszy ogień idzie praca nad mobilnością, systemami energetycznymi i adaptacja mięśniowa. Brzmi enigmatycznie, ale to nic innego jak poprawa kondycji i wytrzymałości mięśniowej.

Kolejny krok to zwiększenie Twojej siły maksymalnej. Przygotuj się na ciężkie siady, martwe, bench press i podciąganie. Wielu podopiecznych uwielbia ten etap ze względu na duże ciężary oraz bicie własnych granic i rekordów. Saaaama frajda!

Następnie przekujemy to na moc i zajmiemy się dynamiką oraz zwinnością. W tym etapie będzie sporo plyometrii – skakania przez płotki, na boxy czy do kosza. Bardziej zaawansowani zawodnicy mogą liczyć na dawkę dwuboju olimpijskiego – ćwiczeń tak istotnych w przygotowaniu motorycznym koszykarzy.

Poza tym, będziemy pracować nad różnymi ruchami – mechaniką wyskoku, szybkim atakiem i solidną obroną.

 

Czemu warto trenować ze mną

Każdego dnia pożeram ogromną ilości literatury, youtubowych materiałów i podcastów. Poza tymi metodami, wiedzę treningową zdobyłem między innymi ze kursu trenera przygotowania motorycznego Elite Performance Institute, szkoleń Artura Packa z gdyńskiego SCEC,  mistrza hipertrofii – Pawła Głuchowskiego, chłopaków z Athletic Development czy elitarnej szkoły EXOS.

Wybierając treningi ze mną nie doświadczysz nudy, rutyny i sztampowych rozwiązań. W zamian za to, poczęstuję Cię porcją zajawki oraz jednym z setek drilli które poznałem trenując z takimi trenerami jak Jerry PowellPat Quinn z amerykańskiej szkoły Basketball Results czy coach Marek Mańkowski z Nothing But Net.

Co, ile i za ile?
Cennik Treningów

Wychodzę z założenia, że hurtem taniej. Wierzę w Twoją motywację i wytrwałość w osiąganiu wymarzonych celów. Co więcej – pragnę to wspierać i wynagradzać! Mając to na uwadze, oferuję niższe ceny przy zakupie większej ilości treningów.

PAKIET 10 TRENINGÓW

1500 PLN
Trening 1h = 150 PLN

PAKIET 5 TRENINGÓW

850 PLN
Trening 1h = 170 PLN

POJEDYNCZY TRENING

Trening 1h = 200 PLN

Każdą współpracę zaczynam od pierwszego testowego treningu, na którym lepiej się poznamy, przeprowadzimy szereg testów i określimy cele współpracy.

coś dla bardziej samodzielnych
Pakiet 50/50

Opcja dla bardziej doświadczonych i samodzielnych podopiecznych. Połowę roboty wykonujemy razem, drugą część działasz sam. Na czym to polega?

Robimy jeden trening w tygodniu wspólnie + rozpisuję Ci plan na drugi i / lub trzeci trening, który wykonujesz samemu.

Na wspólnym treningu sprawdzam Twoją technikę, rozwiewam wszelkie wątpliwości i uczę nowych ćwiczeń.

Cena tego pakietu to 850 PLN miesięcznie, a w jego skład wchodzi:

  • 4 treningi personalne,
  • plan treningowy na treningi samodzielne,
  • folder podopiecznego na moim dysku, gdzie znajdziesz kartę postępu i śledzenie progresu,
  • ciągły kontakt i wsparcie merytoryczne.

Zobacz jak trenujemy

Poniżej znajdziesz przedsmak tego jak będą wyglądały nasze treningi. Spragnionych wiedzy zapraszam na Youtubową serię Koszykarz na Siłowni.

Twoje skillsy to moja zajawka!
Treningi Koszykówki w Warszawie

Trenujemy w grupie, ale nasze treningi skupiają się na umiejętności indywidualnych. 

Moim zadaniem jest wzbogacenie Twojego wachlarza w ataku, nauczenie Cię nieustępliwej obrony i czytania gry.  

Jesteś centrem? Potrenujemy takie umiejętności jak wykańczanie spod kosza na kontakcie, walka o zbiórkę, wytrzymałość mięśniowa czy rzuty osobiste na wysokim zmęczeniu. Szukasz treningu koszykarskiego dla rozgrywającego? Żaden problem. Skupimy się na kozłowaniu, koordynacji ręka-oko, poprawie pola widzenia, szybkości i dynamice, czy rzucie z dalszej odległości.

Każdy trening jest podzielony na kilka segmentów:
  • Motoryka – zaczynamy od mocnej rozgrzewki, po której robimy krótki trening techniki poruszania – startów, wyskoku, zmian kierunku itp.
  • Handles – gdzie skupiamy się głównie na kozłowaniu.
  • Finishing – trenujemy najbardziej użyteczne warianty wykończenia spod kosza.
  • Shooting – rzutówki z różnych pozycji, praca nad footworkiem i rzuty po zasłonach.
  • Game situation – pokażę Ci jak te wszystkie elementy zebrać w całość i wykorzystać na boisku w mini gierkach 3×3, 2×2 czy kontrach.

Gdzie i kiedy trenujemy?

Trenujemy w małych grupach, we wtorki i czwartki o 20:30 – 22:00 na pełnowymiarowej hali w SP220 przy Hali Mirowskiej.

Większość uczestników gra w którejś z warszawskich amatorskich lig, ale trenuje też kilku początkujących. Nie martw się jeśli jeszcze jesteś amatorem koszykówki. Kiedy będziesz chciał do nas dołączyć napisz do mnie na Facebooku Hantle i Gary. Ustalimy szczegóły i odpowiem na wszystkie Twoje pytania 🙂

Żeby nie zgubić indywidualnego podejścia do Twojego rozwoju, ograniczamy liczbę miejsc na treningu do 12 osób. Koszt jednego treningu to 50 pln.

 

PS: Wsady

No i wsady! Nie pogadaliśmy jeszcze o wsadach, a większość podopiecznych jara się ładowaniem piłki do kosza. Dla części jest to temat poboczny, inni chcą mocno skupić się na wyskoku żeby ładować w meczach. Powiem szczerze – jaram się również i bardzo chętnie dzielę się zarówno wiedzą teoretyczną jak i praktycznymi wskazówkami jak skakać żeby robić wsady.

Przez kilka ostatnich lat był to dla mnie wątek istotny, na zgłębianie którego poświęciłem mnóstwo czasu. Zaczynając trenować wyskok w wieku 25 lat doszedłem do momentu w którym dość luźno mogę wsadzić przy wzroście 180 cm.

Przez ten czas dowiedziałem się jak wiele możemy osiągnąć przy dużym zaangażowaniu i odpowiednim treningu.

Nie wszystko jest możliwe, ale zdecydowanie warto sprawdzić jak dalece możesz wytrenować Twoje ciało.

Prowadzenie koszykarzy zdalnie
Plany treningowe & Współpraca online

Mieszkasz poza Warszawą, a chciałbyś trenować pod moim okiem? Nic straconego! Swoich podopiecznych prowadzę również online, układając plany treningowe i pomagając w technice ćwiczeń. Więcej info znajdziesz w linku poniżej.

ZAWSZE SKORY DO ROZMOWY

Zaczynamy?
Zadzwoń lub Wyślij Wiadomość